۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

تابلو ال ای دی سه بعدی یا آینه بی نهایت

تابلو ال ای دی سه بعدی ( لایت باکس سه بعدی ) یا آینه بی نهایت چیست؟ پاسخ ساده این است که در واقع شکل جدیدی از تابلوهای ال ای دی ثابت است که در دو یا چند آینه به صورت موازی یا تقریباً موازی با یکدیگر قرار می گیرند. این ساختار مجموعه ای از انعکاس های نور به طور فزاینده را ایجاد می کند که به نظر می رسد عمق تابلو بی نهایت است .

تابلو ال ای دی سه بعدی ، لایت باکس سه بعدی آینه بی نهایت
تابلو ال‌ای‌دی سه‌بعدی ، لایت باکس سه بعدی آینه بی نهایت ، شرکت تهران نور افشان ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

نحوه عملکرد آینه بی نهایت

هنگام ساخت آینه بی نهایت یا همان تابلو ال ای دی سه بعدی ، آینه پشت همان آینه معمولی ولی آینه جلو معمولاً همان چیزی است که به عنوان آینه یک طرفه شناخته می شود. این نوع آینه ها از یک طرف بازتابنده و از طرف دیگر شفاف هستند. اگر تا به حال یک فیلم تلویزیونی پلیس را تماشا کرده اید ، احتمالاً یک آینه دو طرفه را دیده اید. ( جایی که مظنونان در طرف آینه ای و افسران و شاهدان در طرف دیگر آن هستند.)

تابلو ال ای دی سه بعدی ، لایت باکس سه بعدی آینه بی نهایت
لایت باکس سه بعدی ، شرکت تهران نور افشان ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

برای ایجاد این نوع آینه ، تولیدکنندگان یک پوشش بازتابنده بسیار نازک روی سطح آن قرار می دهند. این پوشش بسیار نازک است برخی آن را یک سطح نیمه نقره ای می نامند. یک سطح نیمه نقره ای فقط حدود نیمی از نور را که به سطح برخورد می کند منعکس می کند و به نیمه دیگر اجازه عبور می دهد. هنگام ساخت یک آینه بی نهایت یا تابلو ال ای دی سه بعدی ، قرار دادن آینه ها به صورت موازی ، باعث می شود تا نوری را که بین آنها قرار گرفته شده است بی وقفه بازتاب پیدا کند تا یک تونل از نور را پدیدار نماید.

قرار دادن آینه ها در یک زاویه کمی و نه موازی باعث می شود که تونل هنگام حرکت به سمت بی نهایت به یک طرف منحنی شود.

مزایای تابلو ال ای دی سه بعدی

این مدل تابلوها قطر ظاهری کمی دارند و در عین کم بودن قطرشان در دید مخاطب یک بعد بی نهایت داخلی را بوجود می‌آورند.

تابلو ال ای دی سه بعدی ، لایت باکس سه بعدی آینه بی نهایت
لایت باکس سه بعدی ، شرکت تهران نور افشان ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

اگر می خواهید مغازه و یا اتاق خانه شما بزرگتر ، روشن تر و بازتر به نظر برسد ، افزودن آینه می تواند به شما کمک کند. آینه ها طیف گسترده ای از اشکال ، اندازه ها و سبک ها را دارند. آینه های بی نهایت طرح دار یا بدون طرح می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای افزایش زیبایی مغازه و یا اتاق شما باشد.

نحوه ساخت تابلو ال ای دی سه بعدی یا آینه بی نهایت

شرکت تهران نور افشان بعنوان اولین تولید کننده این نوع تابلوها در ایران چند روش را برای تولید این نوع تابلوها ابداع نمود.

روش اول ساخت تابلو سه بعدی

روش ابتدایی ساخت این نوع تابلوها استفاده از آینه و سوراخ نمودن آن توسط دریلهای مخصوص و عبور سیم های اس ام دی از داخل سوراخ ایجاد شده به پشت تابلو بود . در این روش بعلت استفاده از آینه ، وزن تابلو افزایش پیدا می کرد ، درنتیجه در ابعادهای بزرگ تابلو بسیار سنگین می شد.

تهران نور افشان

حروف تابلو در این روش ، پلکسی های ۴ و ۶ میل برش خورده توسط لیزر بود که در میان آینه و شیشه رفلکس دار قرار می گرفت. توسط اسم دی های نواری روشن می گردید.

روش دوم ساخت تابلو سه بعدی

در این روش بجای آینه از پلکسی های آینه ای استفاده می‌شد. مزیت پلکسی های آینه نسبت به آینه ، سبکی آنها و همچنین امکان سوراخ و برش دادن راحت آنها توسط لیزر بود . مهمترین عیب آنها ، قیمت بسیار بالای پلکسی آینه ای می باشد.

در این روش نیز میتوان حروف تابلو را توسط پلکسی ها ۴ میل و ۶ میل برش زد و در میان پلکسی آینه ای و شیشه رفلکس دار قرار داد.

روش سوم ساخت تابلو ال ای دی سه بعدی

در این روش همانند روش قبل از پلکسی آینه بجای آینه استفاده می‌شود ولی بجای برش پلکسی ها و قرار دادن آنها بین پلکسی و شیشه رفلکت دار ، از یک پلکسی شیشه ای ۴ و یا ۶ میل در بین آن دو استفاده می کنیم.

در این بجای اینکه حروف برش بخورد ، پلکسی شیشه ای ، حک زده می شود ، و نور از اطرف بروی آن می‌تابد و باعث می شود که پلکسی حک شده روشن گردد .

تهران نور افشان
لایت باکس سه بعدی آینه بی نهایت ، شرکت تهران نور افشان ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

این روش معایب و مزایایی دارد که از مزایای آن به سادگی سخت و از معایب آن ایجاد نور کمتر تابلو می باشد که حتما در جای کمتر نور تر باید استفاده گردد.

معایب تابلو ال ای دی سه بعدی یا آینه بی نهایت

از جمله معایب این تابلو ها قیمت گران ، محدودیت در اندازه ساخت و همچنین نور کم آنها می باشد که حتما در داخل ساختمان ها و در مکان های کم نور باید مورد استفاده قرار گیرد و برای نقاط بیرون ساختمان و در روز کاربرد مناسبی ندارند.

قیمت تابلو ال ای دی سه بعدی

برای مشاهده قیمت انواع تابلوهای تبلیغاتی و محاسبه آنلاین آن میتوانید به این قسمت مراجعه فرمائید.

قیمت تابلو ال ای دی سه بعدی به نوع آن، متراژ آن و استفاده یا عدم استفاده از حروف در آن بستگی دارد و مسلماً هر چه متراژ و متریال استفاده شده در این تابلوها بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. عوامل زیر در قیمت گذاری این مدل تابلو تاثیرگذار هستند:

۱- متراژ تابلو مورد نظر
۲- نوع تابلو ( آینه ای یا پلکسی )
۳-استفاده از کلمات یا حروف در تابلو
۴-استفاده از نوع اس ام دی
۵-استفاده از اس ام دی آی سی دار یا معمولی
۶-استفاده از کنترل از راه دور
۷-نوسانات بازار موثر در قیمت آینه و پلکسی

انواع کاربردهای دیگر آینه بی نهایت

برخی از کاربرد های تجاری آینه بی نهایت شامل استفاده آنها در رختکن لباس فروشی ها و فروشگاه های بزرگ ، پارک های تفریحی و برخی از آسانسورها استفاده می باشد. در این کاربردها ، آینه های سقفی یا دیواری بصورت آینه بینهایت در نظر گرفته می‌شود با این کار می توانید علاوه بر بازتاب خود در آینه شاهد یک تصویر زیبا از رقص نوری هم باشید.

محاسبه آنلاین قیمت تابلو

دو ستونه
عمودی
افقی
محاسبه قیمت تابلو
محاسبه قیمت تابلو حروف برجسته
نام جمع کل
"{{getWooProductName}}" has been added to your cart
5/5 - (14 امتیاز)
پیمایش به بالا