دیده شدن یک تابلو تبلیغاتی یا مغازه به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از مهترین آنها طرح تابلو میباشد. طراحی تابلو تبلیغاتی یک کار تخصصی میباشد و نیازمند خلاقیت و ذوق هنری بالاست. هرچه طرح یک تابلو تبلیغاتی هنرمندانه تر و زیبا تر باشد به همان میزان بازدهی آن تابلو افزایش پیدا میکند و باعث رونق کسب و کار و دیده شدن برند شما میشود. در ادامه برخی از نمونه طرح های تابلوهای تبلیغاتی که توسط شرکت تهران نور افشان تولید شده و نکات مهم که در طراحی یک تابلو تبلیغاتی تاثیرگذار هستند را مشاهده نمائید. همراه ما باشید ….
کدام رنگ برای بهتر دیده شدن تابلو تبلیغاتی مناسب است؟
انتخاب رنگ در طرح یک تابلو تبلیغاتی برای بهتر دیده شدن آن تاثیر بسزایی دارد و سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که کدام رنگ برای تابلو تبلیغاتی شما مناسب است ؟!
همانطور که میدانید رنگ ها می توانند احساسات را در سطح ناخودآگاه انسان برانگیخته کنند و به ما این امکان را میدهند که با استفاده درست از آنها مخاطبان خود را حتی قبل از خواندن متن تابلو ، تحت تأثیر قرار دهیم.
اما قبل از انتخاب هر رنگ باید به این نکته توجه کنیم که صنف کاری شما چیست ؟!
انتخاب رنگ باید متناسب با صنف کاری و مخاطبین آن صنف باشد. برای مثال اگر شما یک مغازه اسباب بازی فروشی دارید بعلت اینکه مخاطبین شما اکثرا کودکان و خردسالان میباشند باید از رنگهای شاد و زنده در طرح تابلو استفاده نمائید.
یا برای مثال برای طراحی یک تابلو سالن زیبایی باید به مخاطبین آن که تماما از قشر بانوان میباشند دقت نمائید.
این نکته به شما کمک می کند که با دقت بیشتری از رنگ ها در طرح تابلو تبلیغاتی خود استفاده کنید.
چه نوع فونتی برای متن طرح تابلو تبلیغاتی مغازه شما مناسب است؟!
همانطور که نوع رنگ و کنتراست آن در طرح تابلو های تبلیغاتی مغازه از اهمیت بالایی برخور دار است ، نوع فونت مورد استفاده برای آن نیز بسیار مهم میباشد .
نوع فونت تابلو شما نیز باید مطابق با صنف کاری شما باشد. برای مثال ، برای یک اداره و یا بانک باید از فونت های کلاسیک در طرح تابلو تبلیغاتی خود استفاده کنید (مثلاً از فونت B Titr و یا Times New Roman یا فونت های مشابه استفاده می کنید.)
یا مثلا برای یک فروشگاه لوازم تحریر و یا کتابفروشی میتوان از فونت نستعلیق استفاده کرد.
بولد یا نمایان بودن قسمتی از متن تابلو نیز از عوامل مهم در طرح یک تابلو تبلیغاتی است و میتواند کنتراست خوبی برای طرح تابلو شما به ارمغان بیاورد.
چه متنی در طرح تابلو های تبلیغاتی استفاده کنیم؟!
از کلمات و عباراتی استفاده کنید که ساده و صریح و بدون هیچ پیچیدگی ای منظور شما را به مخاطب بفهماند و در ذهن آن ماندگار شود.بعضی از کلمات می توانند معناهای دوگانه متفاوتی داشته باشند بگونه ای که برخی از آنها می توانند بار منفی داشته باشند ، لذا در طرح تابلوی خود باید تمام این موارد را در نظر داشته باشید.
تا جایی که میتوانید از بهم ریختگی و شلوغی در طرح تابلو خود اجتناب کنید!!
بی نظمی چیزی است که هر طراحی باید دائماً با آن مبارزه می کند. پس اگر شلوغی و بینظمی در طرح تابلو شما وجود دارد، باید تا حد امکان از بین برود.
یک تابلوی تبلیغاتی باید دارای محتوای حداقلی (نباید بیشتر از ۷ کلمه داشته باشد) باشد تا بتواند به خوبی معنا و مفهوم کسب و کار را انتقال دهد. اگر طرح تابلو شما بیش از حد دارای تعداد کلمه باشد خواندن و درک تابلو برای مخاطب سخت می شود.
این نکته ضروری است که باید حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از فضای تابلو شما خالی باشد تا خوانایی طرح تابلو شما به سطح مطلوبی برسد.
چه نوع پس زمینه تابلویی برای تبلیغاتی شما مناسب است؟!
تابلو های تبلیغاتی خصوصا تابلوهای حروف برجسته بر روی زمینه های مختلفی نصب میشوند . این زمینه های تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که عبارتند از کامپوزیت ، ترموود ، سنگ ، چمن و گل مصنوعی ، اچ پی ال HPL، فلز پانچ ، چوب پلاست و … .
برای آشنایی با انواع زمینه های تابلوهای تبلیغاتی و دیدن نمونه های آن این مقاله را مطالعه فرمائید.
تاثیر نورپردازی در بهتر دیده شدن طرح تابلو
نور پردازی یک تابلو تبلیغاتی باعث بهتر دیده شدن جزئیات طح یک تابلو تبلیغاتی در هنگام شب میشود. بعلت اینکه اکثر افراد جامعه در این ساعات تاریکی و هنگام شب برای خرید رفتن، مهمانی و … اقدام میکنند باعث میشود که تابلو تبلیغاتی در این ساعات بیشتر در معرض دید قرار گیرد. لذا به نظر میرسد اهمیت این ساعات بیش از سایر زمان هاست ، و همین امر اهمیت بالای نورپردازی و لزوم دیده شدن تابلو در شب را میرساند.