۵/۵ - (۱۳ امتیاز)

تکنیک ها و نکات طراحی تابلو، به لطف تأثیر آنها بر افزایش عملکرد و بازدهی تابلو، همواره توسط طراحان و بازاریابان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه تابلو شما کارایی لازم را داشته باشد ، لازم است که به این ایده های نوآورانه در طراحی تابلوهای تبلیغاتی و نحوه استفاده بهتر از آنها توجه فرمائید.

تابلو پذیرش ، تابلو پشت کانتری ، تابلو سالن زیبایی ، فی ، شرکت تابلو سازی تهران نور افشان تابلو مدرن مغازه طراحی تابلو های تبلیغاتی
طراحی و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی ، شرکت تهران نور افشان ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

اصول اساسی در طراحی تابلو تبلیغاتی چیست؟

تابلو های تبلیغاتی ابزاری هستند که از آنها در طراحی بصری و بازاریابی استفاده می شود.به زبان ساده ، هنگامی که یک تابلو تبلیغاتی، طراحی و ساخته می شود بسته به رویکرد طراح می تواند این تابلو خودنمایی کند و یا ساده به نظر برسد.

در حالت اول ، وقتی که این تابلو به خوبی دیده می‌شود، به احتمال زیاد در طراحی آن از تکنیک های مختلف طراحی تابلو استفاده شده تا تابلو را به بهترین شکل ممکن نشان دهد.

تابلو هنسه فلز طلائی

اصول اساسی طراحی یک تابلو تبلیغاتی خوب بسیار ساده است. تابلوی شما باید حتی از راه دور قابل خواندن باشد ، باید در مکانی قابل مشاهده قرار بگیرد و باید در روز و شب کاملا قابل رویت باشد.

اما برای تأثیرگذاری بیشتر تابلو خود ، باید رویکرد خلاقانه تری داشته باشید و از این ایده های کاربردی در طراحی تابلو استفاده کنید:

نمایان بودن تابلو تبلیغاتی

اول از همه ، شما باید در مورد نمایان بودن تابلو خود فکر کنید. تابلو شما چقدر برای مخاطب هدف شما قابل مشاهده است؟

فرض کنید می خواهید عابران به دلیل مشاهده تابلوی آویزان در ورودی کافه شما ، فوراً به کافه شما مراجعه کنند.

در این صورت ، باید تابلو خود را به طور خاص برای دیده شدن توسط آنها قرار دهید.

فروشگاه رضا قاسمی تابلوسازی تهران نورافشان
طراحی تابلو های تبلیغاتی ، گروه تابلوسازی تهران نور افشان ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

اگر قرار باشد تابلو تبلیغاتی شما پشت تیر برق یا نور های کور کننده مخفی شود، هزینه کردن برای آن چه فایده ای دارد؟

هدف اصلی طراحی و اجرای تابلوهای تبلیغاتی، جذب هر چه بیشتر توجه مشتری است. به همین خاطر تابلوی تبلیغاتی شما باید همیشه بالا و بطور کاملا واضح و در دید مخاطب باشد. تابلوی تبلیغاتی را در مکانی قرار دهید که تمام بخش های طراحی شده آن در جای مشخص خود قرار بگیرند و به خوبی قابل رویت باشند.

خوانایی

خوانایی نیز یکی از جنبه های اساسی در طراحی تابلو های تبلیغاتی است. میزان خوانایی تابلو شما در به خاطر سپردن آن توسط مخاطب هدف شما تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اگر کلماتی که استفاده می کنید خیلی پیچیده باشند و یا به ندرت استفاده می شوند ، متوجه خواهید شد که بسیاری از مشتریان شما معنای تابلو شما را نمی فهمند.

قیمت تابلو چلنیوم فست فود هشتگ طراحی انواع تابلو های تبلیغاتی
هشتگ مکان : سعادت آباد شرکت تهران نور افشان تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

خوانایی به نحوه قرار دادن و نصب حروف روی تابلو نیز بستگی زیادی دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که خوانایی در درجه اول به اصطلاحات و لغاتی که برای انتقال پیام خود استفاده می کنید بستگی دارد.

وضوح تابلو تبلیغاتی

وضوح تابلو تبلیغاتی جنبه ای است که اغلب به نفع جنبه جذابیت، در طراحی تابلو توسط بازاریابان نادیده گرفته می‌شود.

مطمئناً ، داشتن یک تابلو روشن می تواند به تابلو شما کمک کند تا مورد توجه قرار گیرد و توجه بیشتری به آن جلب شود ، اما هنگامی که فرد شروع به خواندن تابلو می کند ، ممکن است متوجه شود که متن به دلیل روشنایی زیاد واضح نیست.

حروف برجسته لبه سوئدی نقره ای خشدار تابلو مشاور املاک ، مشاورین املاک ، آژانس مسکن ، نمونه تابلو طراحی انواع تابلو های تبلیغاتی
مکان : سعادت آباد (حروف برجسته لبه سوئدی نقره ای خشدار ) شرکت تهران نور افشان

به همین دلیل وضوح بسیار مهم است.مخاطبان هدف شما باید بتوانند آنچه را که تابلو شما می گوید به وضوح ببینند . در غیر این صورت ممکن است، فقط به این دلیل که تابلو و علائم شما به اندازه کافی واضح نیستند، با تعداد مشتری کمتری روبرو شوید.

برند یا هویت تابلو تبلیغاتی

هویت نام تجاری یا برند شما نقش بسزایی در بازاریابی دارد و باید در طراحی تابلوهای تبلیغاتی شما در جلو و مرکز آن باشد.

حتی اگر صاحب مشاغل کوچکی هستید، باید طراحی تابلو شما با هویت نام تجاری یا برند شما مطابقت داشته باشد.

به خاطر سپردن ارزش های برند و ویژگی های اصلی آن یکی از مهمترین مسائل در طراحی تابلو تبلیغاتی است.

اهمیت رنگ در طراحی تابلو های تبلیغاتی

وقتی صحبت از طراحی تابلو های تبلیغاتی می شود ، یادآوری این نکته مهم است که رنگ ها چیزی فراتر از یک عنصر فنی هستند.

رنگ ها می توانند احساسات را در سطح ناخودآگاه مخاطب هدف شما ایجاد کنند و به شما این امکان را می‌دهند که مشتری های خود را حتی قبل از خواندن تابلو ، تحت تأثیر قرار دهید.

اما قبل از اینکه شروع به انتخاب هر رنگی کنید که در ذهن شما می گذرد ، ارزش آن را دارد که یک قدم به عقب برگردید و به یاد داشته باشید که هویت برند شما چیست! این به شما کمک می کند با دقت بیشتری رنگ ها را برای تابلو خود انتخاب کنید.

تضاد یا کنتراست در طراحی تابلو های تبلیغاتی

حتی در هنگام انتخاب رنگ های مناسب برای تابلو خود ، باید چیزی مانند کنتراست را به خاطر بسپارید. کنتراست چیزی است که باعث برجسته شدن عناصر، در طراحی تابلو شما می‌شود .

تابلو حروف برجسته کلینیک زیبایی رینیو تابلو مدرن مغازه طراحی انواع تابلو های تبلیغاتی
مکان : تهران پارس ، تهران نورافشان تولید کننده انواع تابلوهای چلنیوم ، استیل ، پلاستیک ، لترمکس ، لبه سوئدی ، دوبل سه سانتی و …

با استفاده صحیح از کنتراست رنگ و نور ، توجه مخاطب را به تابلو خود جلب کرده و سپس آن را بر روی مهمترین قسمت تابلو متمرکز خواهید کرد. چنین تمرکزی به مخاطب هدف شما کمک می کند تا اطلاعات موجود در تابلو  را راحت تر به خاطر بسپارد.

جهت آشنایی با نحوه نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی این مقاله را مطالعه فرمائید.

چگونگی نوع فونت

همانطور که نوع رنگ و کنتراست در طراحی تابلو های تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخور دار است ، فونت مورد استفاده برای آن نیز بسیار مهم می‌باشد . به ویژه برای متن تابلو انتخاب درست فونت ضروری است.

دقیقاً مانند تمام عناصری که قبلاً در این مقاله به آنها پرداخته شد ، فونت تابلو شما نیز باید مطابق با نام تجاری شما باشد.

تابلو حروف برجسته لترمکس فست فود تیم برگر
مکان : خیابان پیروزی ، تهران نورافشان تولید کننده انواع تابلوهای چلنیوم ، استیل ، پلاستیک ، لترمکس ، لبه سوئدی ، دوبل سه سانتی و …

به عنوان مثال ، اگر صنف کاری شما از ظاهری کلاسیک در طراحی خود استفاده می کند، باید برای تابلو خود نیز از یک فونت کلاسیک (مثلاً از Times New Roman یا فونت مشابه ) استفاده کنید.

بلد یا برجسته بودن متن

هنگامی که فونتی را را انتخاب کردید ، باید به برجسته بودن آن نیز فکر کنید. این امر تا حدی برای کنتراستی که در تابلو خود ایجاد می کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

 این امر بسیار مهم است که به برجسته بودن فونت به عنوان یک ویژگی خاص برای تابلو خود نگاه کنید. معنی این امر این است که بلد بودن یک فونت فقط در صورت خوب بودن طراحی شما می تواند به شما کند.

برخی از فونت ها حالت بلد ندارند، بنابراین قبل از اینکه فونتی را انتخاب کنید ، باید آزمایش کنید و ببینید چه فونتی برای طراحی مناسب است.

جمله بندی در متن تابلوهای تبلیغاتی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، کلمات و عباراتی که استفاده می کنید به وضوح در تاثیرگذاری تابلو شما اثر می‌گذارند.

در طراحی تابلو تبلیغاتی شما باید نگران پیچیدگی کلماتی که استفاده می کنید باشید و حدالامکان از کلمات ساده و صریح استفاده نمائید.

بعضی از کلمات می توانند معنای متفاوتی داشته باشند بگونه ای که برخی از آنها می توانند بار منفی داشته باشند ، لذا طراحی تابلوی خود باید تمام این موارد را در نظر داشته باشید.

از بهم ریختگی و شلختگی در طراحی تابلو تبلیغاتی بپرهیزید!

بهم ریختگی و شلختگی در تابلو شما می تواند تأثیری را که بالقوه می تواند بر مخاطبان شما بگذارد ، تضعیف کند. بی نظمی چیزی است که هر بازاریاب و طراحی باید دائماً با آن مبارزه می کند. پس اگر شلوغی و بی‌نظمی در طراحی تابلو وجود داشته باشد ، باید تا حد امکان از بین برود.

سالن زیبایی صوفیه
مکان : خیابان شریعتی ؛ طراحی ، تولید و اجرا : شرکت تهران نورافشان ۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

تابلوی تبلیغاتی خوب نیازمند محتوای مینیمال است تا بتواند به خوبی معنا و مفهوم کسب و کار را انتقال دهد. هرچه کمتر، بهتر؛ یک تبلیغاتی نباید بیشتر از ۷ کلمه داشته باشد. اگر بیشتر از این تعداد کلمه به تابلوی خود اضافه کنید خواندن و درک تابلو برای مخاطب سخت می شود.

به جای کلمات بیشتر، از کلمات محدود ولی با تمرکز و تاکید بر روی موضوع دلخواه استفاده کنید. سعی کنید فضای خالی تابلوی شما بیشتر از نوشته ها و گرافیک آن باشد. در عین حال که استفاده از گرافیک و فونت و نوشته های زیبا تابلوی تبلیغاتی شما را زیبا می کند، استفاده بیش از اندازه از هر کدام از عناصر یاد شده باعث شلوغی تابلو و در نتیجه کاهش خوانایی آن می شود. تحقیقات نشان می دهند که حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از فضای تابلو باید فضای خالی باشد تا خوانایی به سطح مطلوبی برسد.

همیشه از بین طرح ها و متن هایی که برای طراحی تابلو خود مد نظر دارید بهترین ها را انتخاب کنید و سپس باقی متن ها و طرح های اضافی را از تابلو خود حذف کنید.

جهت آشنایی با انواع زمینه های تابلو های تبلیغاتی این مقاله را مطالعه فرمائید.

تعادل در طراحی تابلو تبلیغاتی

توضیح دقیق معنی تعادل به نوعی دشوار است.کل مفهوم تعادل این است که با اطمینان از اینکه عناصر مختلف تابلو در کنار هم قرار می گیرند ، تصویری متعادلی ایجاد کند که ظاهر تابلو شما را به خوبی نمایش دهد.

متعادل سازی یک تابلو ممکن است کمی زمان بر باشد ، اما لازم به یادآوری است که هرچه طرح و متن را ساده تر کنید ، تعادل تابلو در آن آسان تر خواهد بود.

اهمیت زاویه تابلو در طراحی تابلوهای تبلیغاتی

چیزی که به نظر می رسد بسیاری از بازاریابان و طراحان تابلو های تبلیغاتی از آن چشم پوشی می کنند یا آن را دست کم می گیرند ، زاویه قرار گرفتن تابلوی تبلیغاتی است.

بیشتر تابلو ها به طور مستقیم و بدون زاویه خاصی قرار می گیرند ، اما اگر می‌خواهید تابلو خود را خاص و برجسته کنید ، باید کمی تغییر ، در زاویه قرار گرفتن، برای آن در نظر بگیرید. این کار ممکن است به تابلو شما کمک کند تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تصویر یا گرافیک در طراحی تابلو تبلیغاتی

برای برخی از تابلو ، ممکن است تصمیم بگیرید که از تصاویر و یا گرافیک استفاده کنید. تصاویر و طرح های گرافیکی برای زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر تابلو به کار می روند و همچنین زمینه ای هستند تا افراد تبلیغ شما را راحت تر به خاطر بسپارند.

lightbox لایت باکس
شرکت تهران نور افشان تولید انواع لایت باکس های داخلی و خارجی

از نظر منطقی ، همه تابلوها به این مورد احتیاج ندارند ، اما به ویژه برای تابلوهایی که اطلاعات زیادی را میخواهند به مخاطب ارائه دهند ، می‌توانند کاربرد داشته باشند.

تصاویری که استفاده می کنید می تواند از نمودارهای ساده گرفته تا عکسی زیبا باشد ، اما باید همیشه با تابلو ، پیام آن و برند شما مطابقت داشته باشد.

برای داشتن تاثیر بهتر از طراحی گرافیکی تمام رنگی استفاده کنید. همچنین با افزودن یک تصویر دیجیتالی مناسب می توانید یادآوری تابلوی خود را تا ۳۰۰درصد افزایش دهید. بهبود تصویر با کمک افزودن لوگوی کسب و کار، تصاویر گرافیکی و .. می توانید تابلوی جذاب تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

فاکتور “جذابیت” چیست؟

فاکتور “جذابیت” همان چیزی است که باعث می شود مشتری های شما متوقف شوند ، تابلو را بخوانند ، علاقه مند شوند و دقیقاً همان کاری را که شما می خواهید را انجام دهند ( وارد کافه شما شوند یا از وب سایت شما بازدید کنند و غیره) .

فاکتور “جذابیت” تابلو شما را منحصر به فرد می کند و باعث کارایی آن می شود (زیرا تابلو شما می تواند منحصر به فرد باشد ، اما ممکن است باز هم نتواند کاری را که باید انجام دهد).

داشتن فاکتور “جذابیت” برای تابلو شما مانند داشتن یک بازاریاب خوب برای محصولات شما است.

هدف تابلو شما چیست؟

هدف تابلو تبلیغاتی در طراحی آن تاثیر بسیاری دارد. برای مثال هدف از طراحی یک تابلو می تواند برای اطلاع رسانی موضوعی خاص باشد که باید در معرض دید بیشتر قرار گیرد یا برای جذب مشتری بیشتر برای ورود به کافه باشد.

هدف هرچه باشد ، باید تمام عناصر تابلو شما نیز در خدمت این هدف باشند.

جهت آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی اینجا کلیک فرمائید.

اندازه تابلو تبلیغاتی

اندازه تابلو شما به اندازه عناصر مختلف روی آن بستگی دارد. وقتی صحبت از اندازه عناصر تابلو می شود ، لازم به یادآوری است که قبل از هر چیز تعادل در اندازه این عناصر از اهمیت بالایی برخوردار است.

زمینه تابلو ، نمای تابلو چوپ پلاست یا کامپوزیت پلاستیکی
زمینه تابلو ، نمای تابلو چوپ پلاست یا کامپوزیت پلاستیکی

برای انتخاب اندازه مناسب برای تابلو، باید توجه داشته باشید که تابلو را کجا قرار می دهید و چه هدفی را دنبال می کند.

می توانید برای رعایت بهتر فواصل و اندازه از قانون شست دست کمک بگیرید؛ طبق این قانون به ازای حدودا هر ۳متر فاصله، ارتفاع حروف و یا تابلو باید حداقل ۳۵ سانتی متر باشد.

محل نصب تابلو تبلیغاتی

احتمالاً پس از اتمام طراحی تابلو به آن فکر خواهید کرد که تابلوی خود را قرار است کجا نصب کنید ، اما باید خیلی زودتر به این مکان فکر کنید.

اگر بدانید که تابلو خود را دقیقاً در کجا قرار است نصب کنید ، ممکن است بتوانید با عناصر پیرامون محیط تابلو خود ، تعامل و تعادلی را ایجاد کنید.

انتخاب نوع مواد در ساخت تابلو

موادی که برای ساخت تابلوی خود استفاده می کنید در مدت زمان روشن ماندن تابلو تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید تابلو شما یک سال یا بیشتر روشن بماند، باید از موادی استفاده کنید که می توانند به این مدت دوام داشته باشند. علاوه بر این ، ممکن است برخی از اجناس درخشان تر از بقیه باشند و به شما این امکان را می دهد که توجه بیشتری را به تابلو خود جلب کنید.

هزینه تابلو تبلیغاتی

بسته به موادی که برای تابلو خود استفاده می کنید ، هزینه تابلو شما می تواند کم یا زیاد شود. همیشه بودجه خود را به در نظر بگیرید تا تصادفاً بیش از توان خود هزینه نکنید.

برای محاسبه تقریبی قیمت انواع تابلوهای تبلیغاتی می‌توانید از محاسبه‌گر آنلاین شرکت تهران نور افشان استفاده نمائید.

نوسازی تابلوهای تبلیغانی

نکته آخر اینکه ، هرگز نباید قدرت  نو سازی و بروز رسانی ها را دست کم بگیرید.نوسازی و بروز رسانی تابلوی شما می تواند به کسب و کار شما جلوه تازه ای ببخشد و مخاطبان شما را که به تابلوی قدیمی عادت داشتند جذب نماید.

همچنین ممکن است این ظاهر تازه در رسیدن به اهداف بازاریابی شما بهتر و موثرتر باشد.

صحبت نهایی در خصوص طراحی تابلو های تبلیغاتی

به طور خلاصه ، با استفاده از این نکات و اصول در طراحی تابلو های تبلیغاتی می توانید چشم انداز کسب و کار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و آن را به طور موثرتری به مخاطب مورد نظر خود نمایش دهید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی انواع تابلوهای تبلیغاتی می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت تهران نور افشان تماس حاصل فرمائید:

۰۲۱۵۵۲۶۶۹۱۵
۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۵

از طراحی تا اجرا همراه شما هستیم …

شرکت تابلو سازی تهران نور افشان

محاسبه آنلاین قیمت تابلو

5/5 - (13 امتیاز)