۵/۵ - (۲۷ امتیاز)

روش های مختلف جوشکاری استیل ضد زنگ

سه روش رایج جوشکاری استیل ضد زنگ عبارتند جوشکاری لیزری ، جوش  TIG، جوش  MIG. جوش MIG یک راه ارزان برای جوش قطعات بزرگ محسوب می‌شود در حالی که جوش TIG برای جوش های ظریف تر و قوی تر مناسبتر است. جوش لیزر برای کارهای ظریف که نیاز به تمیز بودن جوش و نبود رد آن ، بدون نیاز به پرداخت استفاده می‌گردد. جوش لیزری در عین تمیزی از قدرت بالایی نیز برخوردار است.

۱. جوشکاری TIG یا جوش آرگون

روش TIG در مقایسه با روش جوش لیزر و  MIG کمی پیچیده تر است. استفاده از مشعل در جوشکاری TIG باعث می شود که فرآیند جوشکاری آهسته تر انجام شود و به دلیل اینکه از یک دست برای گرفتن شعل و از دست دیگر برای گرفتن الکترود جوشکاری استیل استفاده می‌شود فرآیند جوشکاری در آن نیاز به به دقت بالاتر و مهارت بالاتری است.

روش های مختلف جوشکاری ، جوش لیزری استیل جوش لیزر استیل جوش tig جوش آرگون تیگ
روش های مختلف جوشکاری استیل ، جوش کاری به روش TIG یا جوش آرگون

۲. جوشکاری MIG یا جوشکاری قوسی با گاز محافظ

جوش استیل ضد زنگ به روش قوسی با گاز محافظ که به اصطلاح به آن جوشکاری MIG هم می‌گویند، یک فرایند جوشکاری نیمه اتوماتیک است.

جوشکاری MIG نسبت به جوشکاری  TIGسریعتر و نیاز به تجربه و مهارت کمتری دارد. زمانی که این جوشکاری به درستی انجام شود، اتصال بین دو قطعه بسیار قوی می شود.

روش های مختلف جوشکاری ، جوش لیزری استیل جوش لیزر استیل جوش mig میگ
روش های مختلف جوشکاری ، جوشکاری MIG میگ

مشعل MIG یک الکترود جوشکاری فولاد ضد زنگ است بنابراین می توان با یک دست فرآیند جوشکاری را انجام داد. اتصالات MIG نیز نسبتا سریع خنک می شوند، اما این مساله سبب می شود که جوش آن شکننده تر باشد.

۳. جوشکاری استیل با استفاده از دستگاه جوش لیزری

جوشکاری لیزری یا جوش لیزر ، یک نوع روش جوشکاری تخصصی برای استیل ضد زنگ است که با استفاده از نور لیزر ، انجام می‌گیرد. این نوع جوشکاری به شما اجازه می دهد تا نوارهای بسیار نازک استیل ضد زنگ را بدون بجا گذاشتن کوچکترین جای جوشی به همدیگر جوش دهید.

فرآیند جوشکاری در این روش بسیار سریع و آسان می‌باشد. جوشکاری لیزری می‌تواند راندمان کار را بین ۸ تا ۱۰ برابر در مقایسه با سایر روش های جوشکاری های افزایش دهد.

هزینه تمام شده در روش جوشکاری لیزری بسیار پایین تر از سایر روشها است و از همه مهم‌تر بعلت تمیز بودن کار نهایی گاهی پیدا کردن قسمت هایی که با این روش جوش داده شده اند بسیار سخت است  و نیازی به انجام پرداخت در این روش جوشکاری نیست.

جهت کسب اطلاع بیشتر از مزایای جوش لیزری فلزات این مطلب را نگاه کنید.

کدام روش جوشکاری برای جوش دادن استیل ضد زنگ بهتر است؟

انتخاب روش مناسب برای جوشکاری فولاد ضد زنگ بستگی به کاربرد قطعه مورد نظر برای جوشکاری در صنعت و  کیفیت مورد نظر شما دارد.

اگر شما به دنبال یک روش جوشکاری ارزان و سریع برای جوش استیل هستید ، و در عین حال تمیز بودن کار و نبودن جا و رد جوش برای کار شما از اهمیت بالایی برخوردار است ، همچنین قطعات شما از ضخامت بسیار نازکی برخوردارند ، جوش لیرز برای کار شما بهترین گزینه می‌باشد. در جوشکاری لیزری نیاز به هیچ گونه پرداخت کاری بعد از فرآیند جوشکاری نیست.

دستگاه جوش لیزری ، خدمات جوش لیزر ، جوش لیزر یگ yag جوش لیزر فایبر
مقایسه قطعات جوشکاری شده به روش TIG و جوش لیزری ، شکل سمت چپ با استفاده از روش جوش TIG ، شکل وسط مقایسه دو جوش لیزری و TIG ، شکل سمت راست جوشکاری شده توسط لیزر

اما اگر مواد مورد استفاده شما ، از برش های غیر دقیق برخوردارن و نیاز به استقامت بسیار بالایی دارند در این حالت جوشکاری قوس TIG یا گاز تنگستن ممکن است انتخاب بهتر شما باشد.

5/5 - (27 امتیاز)
پیمایش به بالا